• English /
  • Latviešu /
  • Русский

Ziņas

12.09.2011
SIA „Riga fertilizer terminal” uzsāk Ziemeļeiropā modernākā minerālmēslu termināļa būvniecību

SIA RIGA FERTILIZER TERMINAL (RFT) ir saņēmusi visu nepieciešamo valsts institūciju un ekspertu pozitīvu atzinumu un plāno līdz 2014. gada sākumam Rīgas ostas teritorijā, Kundziņsalā izbūvēt Ziemeļeiropā modernāko un drošāko minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas termināli. Termināļa plānotā pārkraušanas jauda - 2 milj. tonnu kravu gadā.

RFT ir saņēmis pozitīvu atzinumu termināļa izbūvei no Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB), Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD), Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes, kā arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta. Lauksaimniecības minerālmēslu eksportu, pārkraušanu un uzglabāšanu pasaulē stingri regulē starptautiskās normas.

RFT valdes loceklis Roberts Kļaviņš uzsver: „Gandrīz divus gadus esam nopietni strādājuši pie šī projekta veiksmīgas realizācijas, kā rezultātā ir saņemta atļauja minerālmēslu pārkraušanas termināļa izbūvei. Plānotais investīciju apjoms projektā ir 45 miljoni eiro, lielu daļu līdzekļu investējot tieši apkārtējai videi drošās, starptautiski atzītās un modernās kravu pārkraušanas un uzglabāšanas tehnoloģijās. Projektu realizēs divi uzņēmumi, kas jau profesionāli darbojas transporta un loģistikas jomā, – Krievijas A/s URALHIM un Latvijas SIA RĪGAS TIRDZNIECĪBAS OSTA (RTO). Projekta realizācijā piedalīsies arī uzņēmumi, kas ir pasaules līderi šādu un līdzīgu objektu izbūvē. Projekts dos būtisku pienesumu gan Latvijas valsts ekonomikai, gan Rīgas ostas attīstībai.”

Pārkraušanas terminālis dos iespēju URALHIM nodrošināt eksporta produkciju kompānijai svarīgos starptautiskos tirgos, bet Rīgas ostai nodrošinās nozīmīgus kravu apjomus. Dažāda veida minerālmēslus, tajā skaitā arī amonija nitrāta, jau ilgstoši pārkrauj un uzglabā Rīgas, kā arī Tallinas un Pēterburgas ostās. Šādi termināļi ir arī Eiropā, piemēram, Antverpenē un Roterdamā. RFT terminālī tiks nodrošinātas pilnībā slēgtas kravu transportēšanas un apstrādes tehnoloģijas.

Aptuveni trešā daļa minerālmēslu, kas tiks pārkrauti un īslaicīgi uzglabāti terminālī, būs amonija salpetris un stabilizēts amonija salpetris. Tas tiek plaši izmantots lauksaimniecībā daudzās valstīs, ieskaitot Lielbritāniju, Franciju, Austrumeiropas, Baltijas valstis, kā arī ASV un Latīņamerikas valstis. Amonija nitrāts ir arī galvenais minerālmēslu veids, kas tiek pielietots lauksaimniecībā Latvijā. Starptautiski atzītie standarti amonija nitrātu definē kā „vielu ar zemu bīstamības pakāpi". Saskaņā ar ANO noteikumiem, to pieļaujams pārvadāt, izmantojot parasto civilo transportu: beramā veidā - specializētos minerālmēslu vagonos vai ūdensnecaurlaidīgos iepakojumos – arī atvērtos pusvagonos, kas liecina par kravas zemo bīstamības pakāpi.

„URALHIM” ir viena no lielākajām kompānijām minerālmēslojumu tirgū Krievijas Federācijā, NVS valstīs un Austrumeiropā. Vairāk informācijas: www.uralchem.com

RFT (RIGA FERTILIZER TERMINAL) kā A/s URALHIM meitas uzņēmuma URALCHEM FREIGHT LIMITED un RTO (RĪGAS TIRDZNIECĪBAS OSTAS) kopuzņēmums ir dibināts 2009. gada novembrī. RTO ir vadošais ostas termināļu un tranzīta pakalpojumu uzņēmumu investors, attīstītājs un operators Latvijā. RTO ietilpst četras uzņēmējdarbības vienības, kas sniedz ostas termināļu pakalpojumus, dzelzceļa kravu pārvadājumus, infrastruktūras un nekustamā īpašuma vadību Rīgas ostas teritorijā. 2010. gadā RTO uzņēmumu apkalpoto kravu kopējais apjoms sasniedza 13.15 milj. tonnu.