• English /
  • Latviešu /
  • Русский

Ziņas

23.03.2010
SIA „Rīgas Centrālais termināls” pirmo reizi apkalpo konteinerkuģi MSC JILHAN

2010. gada 19. martā SIA „Rīgas Centrālais termināls” (RCT) pirmo reizi apkalpoja sabiedrības Mediterranean Shipping Company (MSC) S.A. konteinerkuģi MSC JILHAN. RCT piestātnē nr. 6 no kuģa tika izkrauti 117 TEU (divdesmit pēdu konteineru vienības).

Šai konteinerkravu operācijai klients izvēlējās RCT pateicoties SEA-RAIL (jūra-dzelzceļš) konteineru kravu apstrādes priekšrocībām un tāpēc, ka iespējams nodrošināt tiešu konteinerkravas nogādi pa dzelzceļu uz Krievijas Federāciju.  

Kuģis MSC JILHAN spēj pārvadāt 1317 TEU. Tas kursē Baltijas jūras lokveida maršrutā nr. 8 Antverpene–Brēmerhāfene–Kaļiņingrada–Rīga–Norčēpinga–Antverpene un reizi nedēļā piestāj Rīgā, kur to apkalpo Rīgas ostas vienīgais specializētais konteineru terminālis.            

„Šī ir pirmā reize, kad viens no Baltijas lielākajiem konteineru pārvadātājiem, reaģējot uz tirgus prasībām un klientu vajadzībām, veica papildus konteineru kraušanas operāciju citā Rīgas ostas terminālī,” atzīmē SIA Rīgas Tirdzniecības osta (RTO) valdes loceklis Helmuts Kols.     

RCT veic termināļu operācijas un stividordarbību ārpus Rīgas Brīvostas teritorijas. Terminālim ir piešķirts muitas noliktavas statuss, līdz ar to ir iespēja piedāvāt saviem klientiem plašāku pakalpojumu klāstu, kādu nav iespējams nodrošināt Rīgas Brīvostas teritorijā. RCT ir lokālā muitošanas režīma atļauja, līdz ar to tas ļauj muitas procedūras noformēt termināļa teritorijā.

Būtiski, ka attālums no RCT piestātnes nr. 6 līdz Rīgas-Krasta dzelzceļa stacijai ir tikai 100 metru. Šī stacija ir galvenais dzelzceļa mezgls Rīgas ostā, kas nodrošina izejošo un ienākošo konteinerkravu dzelzceļa pārvadājumu plūsmu.

„Tā ir mūsu stratēģiskā priekšrocība, ja salīdzinām ar septiņus kilometrus garo loku, kas savieno specializēto konteineru termināli ar Rīgas-Krasta dzelzceļa staciju. RCT plašā funkcionalitāte un muitas zonas statuss ir ideāli priekšnosacījumi, lai uzņēmums varētu centralizēti piedāvāt pilna apjoma pakalpojumus. Tas ir īpaši nozīmīgi mūsu klientiem, konteinerkuģu operatoriem un importētājiem Krievijā, Baltkrievijā un Vidusāzijā, jo visas nepieciešamās darbības var veikt vienuviet, tādējādi ievērojami samazinot izmaksas un laika patēriņu. Piedāvājot konkurētspējīgu cenu, labu servisu un ātra tranzīta risinājumus, mēs vēlamies radīt pievilcīgu ilgtspējīgas sadarbības modeli ar mūsu klientiem un konteinerkravu pārvadātājiem,” saka Helmuts Kols.  

„Pagaidām vēl ir pāragri spriest, vai šādus konteinerkuģus apkalposim regulāri, tomēr sagaidām, ka tikko iegūtā pieredze un mūsu sadarbība ar Transbaltica Container Line (TBL), kas ik nedēļu kursē maršrutā Ķīle–Hamburga–Kaļiņingrada–RCT, vēl vairāk nostiprinās mūsu pozīcijas konteinerkravu apkalpošanas jomā ne vien Rīgas ostā, bet visā Baltijas jūras reģionā,” saka RCT valdes loceklis Valdis Andersons.   

Sagatavoja RTO Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļa 

 

 

 

 

 

Nosaukums:
MSC JILHAN
Uzbūvēts:
1986. gada maijs
Ietilpība:
1317 TEU
Garums:
161,5 m
Platums:
25,2 m